onsdagsmiddag

2012-04-18 @ 17:23:34 Permalink matlagning Kommentarer (0) Trackbacks ()

Idag lagade jag kycklinggryta med ris!



så här gjorde jag:

1. stek hackad lök och vitlök i olja
2. släng i lite champinjoner och wokgrönsaker
3. lägg detta åt sidan och stek hackad kyckling (lite i taget, annars kan det börja "koka") med lite kryddor (jag använde curry, tandorikrydda, chilipulver, salt och peppar)
4. släng i grönsaksmixen som ni har stekt i
5. he i oystersauce, svampsojasås (thai), seasoning soy, matlagningsgrädde och krydda sedan efter smak, jag la ner lite extra chilikrydda och gurkmeja för färgens skull!
6. servera med ris (jag la en rand kikoman soja på riset)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback